כל קושי הוא
הזדמנות צמיחה

נעים מאוד, אמיר דרור

25 שנים בהם אני מעורב כיועץ ארגוני ומאמן קריירה בתהליכי שינוי. הזמן הכיר לי את "פריחה שמאחרת לבוא" – דינמיקה של נביטה, השהייה ארוכה, ופריצתֵֵֵ התחדשות שלא ניתן לנבא אותה. ניתוח בדיעבד של צמתי חיים יגלה שהתחלנו להמציא את עצמנו מחדש זמן רב לפני שזה קרה. נפגוש את התופעה בתהליכים אישיים ועסקייםֵ גם יחד. רעיון שצץ נזנח, ורק אחרי תקופה נחזור לקדם אותו.

נשמע לך מוכר?

מסתבר שהעשייה העדכנית שלי החלה במסע החינוך הביתי של אשתי ושלי,  צומת בה חרטנו על דגלנו מתן חופש לילד לפעול מתוך התשוקה שלו ברגע. לימים תרגמתי את הערך הזה לכלי בשיטת האימון שפיתחתי – שחזור וניתוח הצלחה ספונטנית. הכרה הזאת ביכולת יוצרת את "היתרון האותנטי"

מנהלים שליוותי בתהליכי אימון הוכיחו שמנהל יכול להיות דמות מעצימה, וכך להפוך למנהיג שמבקשים להקשיב לו – דרך ניהולית לה זקוקים אנשים וארגונים רבים.

בתהליך הבירור של החינוך הביתי אל מול המוסדי למדתי על המשיכה והיכולת שלי לפעול על קו התפר בין הדרך הנורמטיבית לזו שבשוליים. 

שם מסתבר, התפתח יסוד מקצועי נוסף – מלווה תהליכי שינוי ופריצות דרך. הסקרנות שלי למצוא את צווארי הבקבוק וההזדמנויות, ולהביא לשם חדשנות עבור הארגון, זה סוג של תפקוד שמרגש אותי, ומהווה חלק בלתי נפרד מהדרך והכלים שאני מביא לאורך השנים כיועץ ארגוני.

באותה תקופה היינו חלק מקבוצת משפחות, יסוד חשוב למי שמבקש ללמד את ילדיו חברות ושייכות קבוצתית. שם חוויתי לראשונה את עוצמת הקהילה. כיום, כשארגונים מבקשים לייבא פנימה את התפישה הקהילתית, אני מביא את הניסיון שלי לתהליכי השינוי הללו. 

כיום, כל ארגון חייב לבחון את התקשורת הפנים ארגונית כדי להבטיח זרימה מהירה של מידע ורעיונות אל מקבלי ההחלטות. ומאחר ושינויים ארגוניים מלווים בחששות והתנגדות, ככל שהמהלך יתקיים במעורבות של מי שכבר צלח מערבולות של אי הוודאות, והתמודד עם משברים, כך יחצה הארגון את הסערות הללו איתן יותר כדי להתמודד עם האתגרים הבאים.

פרקטיקות יסודיות בארגז הכלים שאני נושא עימי כוללות הכשרת מנהלים לזהות ולהתיר דפוסים אוטומטיים, דרך סדורה לניתוח הצלחות ספונטניות. כמו גם כלים להובלת שינוי, ודרכים ליצירת קבוצה וקהילה.

אשמח להיות לכם לעזר

אמיר

לקוחות: בנק אוצר החייל, המשביר לחקלאי, מכוניות המזרח, לחמן לבגרות, טולגל – דגניה, אופקים תיירות, המגן חברת ביטוח, ועוד.

היתרון האותנטי בתקשורת