התמודדות עם כעס

התמודדות עם כעס בעבודה

מצבי מצוקה יכולים להוות עבורנו גשר לצמיחה אישית, ובלבד שיש לנו כלים, ואנו בשלים לעבודה הזאת. לפניכם המחשה לדרך סדורה להתמודדות מעצימה ברגעי לחץ וכעס בעבודה. מאחר וברגעים הללו עולים מתוכנו דפוסים אוטומטיים, שם נמצא חומר הגלם ממנו נפיק שינוי. שהרי אם משהו בסיטואציה מכעיס או מלחיץ אותנו עד כדי כך שההגה נלקח מידינו, שם נרצה להשתפר.

כך נחזיר שליטה לידנו –

כאשר סערה רגשית מטלטלת אותנו קשה לנו להבין מה בדיוק "מקפיץ לנו את הפיוז". ומאחר והתגובות הללו מתחוללות מהר, המטרה הראשונה שלנו היא להרוויח זמן.

הדרך להרוויח זמן היא לעבד את תכני המערבולת הרגשית, לאחר מעשה. וכך בפעם הבאה נבוא מצוידים. אחרי מספר פעמים שנבצע את העיבוד הזה, הסיכוי לזהות ולנטרל מבעוד מועד את "חץ האיום" עולה. עד מצב שכאשר בפעם הבאה נמצא את עצמנו "מותקפים" אולי מאוימים, נוכל כבר לפעול בשיקול ולהתמודד עם הכעס.

פנו זמן שקט. שחזרו מצב שהכעיס אתכם, וגרם לכם לפעול שלא באופן נינוח ושקול. ויחד ננתח את המקרה:

  1. מה הייתה ההתנהגות המעשית שלכם?
  2. כאשר מצאתם את עצמכם בעין הסערה, בדקו:
  • מה אמרתם לעצמכם?
  • מה הרגשתם?
  • מה הייתה התחושה שלכם בגוף? (לחץ בבטן / בגרון / בכתפיים … ?)
  1. במידה ואתם מתקשים לברר את התכנים של המערבולת בעין הסערה בעצמכם, מצאו חבר / בת-זוג לחשוב יחד ולברר. ויחד נסו לזהות האם הצירוף בין ההתנהלות הפנימית לבין ההתנהגות בפועל מזכיר לכם סיטואציות מהעבר?

ההתנהלות האוטומטית בזמן התמודדות עם כעס, שומרת על האנרגיה הקשה עד שהיא עוברת עיבוד. ולכן גירוי שמזכיר את מקור הדפוס, יפעיל את המנגנון הישן בעוצמה. הסרת האיפול שעטף את המנגנון מאפשרת לנו להכיר את זרמי המערבולת הרגשית, להבין את ההיגיון שמתוכו הוא עובד. כך נוכל לזהות אותו בפעם הבאה בזמן אמת, לשחרר את עצמנו, ולפעול בפעם הבאה בדרך חדשה.

 

מי שמעוניין בהתנסות עצמית בסיטואציה של התמודדות עם כעס בעבודה, הכלי "התבוננות רגשית" מוסבר עם סיפורי המחשה והנחיות מפורטות בספר.
ניתן לרכוש את הגרסה הדיגיטלית של הספר, שכולל כלים נוספים כמו איפיון יכולות ייחודיות, טיפוח חשיבה עתידנית ועוד.

לרכישה לחצו כאן!

למידע על העצמה אישית לחצו כאן!